روش های افزایش قد

افزایش قد

بهترین روش افزایش قد چیست؟ عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن بیست و پنج سالگی و در خانمها تا پایان هجده سالگی است ولی با این وجود امکان افزایش قد در همه افراد تا پایان عمر وجود دارد. مهمترین عامل افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد باعث افزایش طول و عرض استخوانها می شود.


روش های افزایش قد عبارتند از :
1- خواب منظم و کافی: حدود 50% هورمون رشد مورد نیاز روزانه بدن ما زمانی ترشح می شود که وارد بخش عمیق خواب شده باشیم و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه اولاً ساعات خواب شبانه ما تقریبا طبق یک روال معین باشد و نیز اینکه شب ها سعی کنیم زودتر بخوابیم. اخیراً خوابیدن 8 ساعت به صورت مستمر توصیه می شود.

2- ورزش: ورزش بعد از خواب کافی و منظم حرف اول را برای افزایش قد می زند. در حین ورزش هورمونهای رشد شروع به ترشح می کنند و به دنبال آن قد ما نیز افزایش پیدا می کند. بهترین زمان برای ورزش هر روز صبح قبل از صرف صبحانه است. حدود پانزده دقیقه ورزش صبحگاهی برای این منظور توصیه می شود. ( افزایش قد با ورزش )

3- شیر: بعد از ورزش و قبل از صرف صبحانه مصرف یک یا دو لیوان شیر بسیار مفید و موثر است و در کنار ورزش علاوه بر افزایش قد باعث استحکام استخوان ها نیز می شود.

4- تزریق هورمون رشد: گاهی ترشح ناکافی غده هیپوفیز سبب عدم رشد کافی و کوتاهی قد می شود و در این مواقع می بایست هورمون رشد به شخص بیمار تزریق شود. البته تزریق هورمون رشد در برخی افراد ایجاد عوارض خطرناک می کند و به همین دلیل می بایست این کار زیر نظر مستقیم پزشک متخصص انجام شود. عوارض هورمون رشد: رشد عرضی استخوان ها، بزرگ شدن دست و پاها، جلو آمدن چانه و پیشانی، تغییر فرم دندان ها.

روش های افزایش قد

5- عدم انجام عادات غلط: مصرف داروهای نیروزا قبل از سن بلوغ ، مصرف انواع چیپس و پفک ها، نوشیدن نوشابه های گازدار، کشیدن سیگار، مصرف کم غذاهای حاوی کلسیم، مصرف زیاد نمک و غذاهای شور، کم تحرکی، خواب ناکافی، زندگی در محیط های ناآرام و داشتن استرس های دائمی به هر دلیل ، مصرف الکل (اتانول) به هر دلیل. تمام این عوامل سبب پوکی استخوان و کوتاهی قد می شوند.

6- در جو دوسر و تخم کدو مقداری هورمون رشد وجود دارد و مصرف آنها می تواند به افزایش قد کمک نماید.

7- جراحی: گاهی در صورت نیاز از روش جراحی نیز برای افزایش قد استفاده می شود.

8- ماساژ : ماساژ کف پا بخصوص انگشت شست پا روشی ساده و جالب برای افزایش قد است. این کار سبب افزایش بیشتر هورمون رشد و در نتیجه افزایش قد می شود.

تراکم و استحکام استخوان در افراد بعد از سن 30 سالگی به مرور زمان کم می شود و بهترین روش برای جلوگیری از آن ورزش منظم و مصرف غذاهای حاوی کلسیم مانند شیر، ماست، آب پرتقال، سرشیر، کنسرو ماهی و پنیر می باشد.

آیا بدنسازی از رشد قد جلوگیری می کند؟
مدرکی برای اثبات این موضوع موجود نیست. آرنولد شوارتزنگر، دیوید رابینسون، شاک اونیل و بسیاری دیگر هستند که بدنسازی را از سنین پایین شروع کردند و بااینحال قدی بالاتر از حد متوسط داشتند.

در جراحی افزایش قد، استخوان ران یا ساق پا را می شکنند و آنرا سوراخ می کنند. سپس دستگاه مخصوصی به نام “الیزاروف – ilizarov” را به دو طرف استخوانی که شکسته شده، وصل می کنند. این دستگاه دارای پیچ هایی است که هر شش ساعت باید 25درصد میلی‌متر چرخانده شوند تا استخوانها را از هم دور کند تا استخوانها بتوانند در فضای خالی ایجاد شده رشد کنند. پزشک باید به طور مرتب با رادیوگرافی فاصله دو استخوان را بررسی کند.

جراحی افزایش قد - الیزاروف - ilizarov

جراحی افزایش قد – الیزاروف – ilizarov

جراحی افزایش قد - الیزاروف - ilizarov

جراحی افزایش قد – الیزاروف – ilizarov

فرآیند جراحی افزایش قد طولانی مدت است. برای هر سانتی متر در سن بلوغ، حدود یک ماه و برای سن های بالاتر یک ماه و نیم زمان لازم است. جراحی افزایش قد در سن بلوغ نتیجه بهتری دارد.

مواد غذایی مفید برای افزایش قد:
منابع پروتئینی: تخم مرغ، شیر، مرغ، ماهی، گوشت گوسفند و گاو.
منابع کلسیم: ماست، شیر، پنیر

8 تمرین موثر ورزشی برای افزایش قد – افزایش قد با ورزش – افزایش قد 10 سانتی متر را در ادامه بخوانید…

[vip-members]ورزش های موثر در افزایش قد:
1- شنای پروانه به دلیل ایجاد بیشترین کشش در بدن.
2- تمرینات کششی.
3- ضربه زدن با پا مانند لگد زدن یا ورزش  کیک بوکس.
4- دوچرخه سواری به دلیل کمک به ترشح بیشتر هورومون های مربوط به افزایش قد.

* توجه: تمرینات ورزشی باید به صورت منظم و مستمر انجام گیرد تا ثاثیرگذار باشد.

تمرینات ورزشی موثر در افزایش قد:

تمرین ورزشی اول برای افزایش قد:
1- صاف بایستید.
2- پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید.
3- کف دست را پشت ران خود قرار داده و به آرامی کف دست خود را به طرف پاها حرکت داده به گونه ای که زانوهای شما خم نگردد. 30ثانیه در همان وضعیت کشش باقی بمانید.
4- این تمرین را هر روز 3 بار تکرار نمایید.

تمرین ورزشی برای افزایش قد

تمرین ورزشی دوم برای افزایش قد:
1- کف دستها و زانوهای خود را برروی زمین قرار دهید و سپس زانوها را از زمین جدا کنید.
2- سر باید بین دو دست واقع شود.
3- دستان خود را به صورت کشیده به سمت جلو ببرید. در این حالت بایستی کمر شما حتماً به صورت صاف باشد و فشار بر روی دست و انگشتان پا باشد.
4- این تمرین را برای چند مرتبه تکرار نمایید.

تمرین ورزشی برای افزایش قد

تمرین ورزشی سوم برای افزایش قد:
1- به یک میله بارفیکس آویزان شوید. (نیازی به انجام ورزش بارفیکس نیست)
2- حتماً بایستی میله بارفیکس را از جلو در مشت گرفت و نباید میله را از پشت در مشت گرفت.
3- به مدت 20 تا 30 ثانیه در همان حال باقی بمانید.
4- این تمرین را 3 بار در روز تکرار کنید.

تمرین ورزشی برای افزایش قد

تمرین ورزشی چهارم برای افزایش قد:
1- بر روی شکمتان دراز بکشید.
2- دست سمت راست خود را از روی زمین برداشته و به سمت جلو بکشید.
3- پای چپ خود را از روی زمین برداشته و به سمت عقب بکشید.
4- بین 4 تا 20 ثانیه دست و پای خود را در حالت کشش نگه دارید.
5- این کار را برای دست چپ و پای راست نیز تکرار کنید.

تمرین ورزشی برای افزایش قد

تمرین ورزشی پنجم برای افزایش قد:
1- به پشت دراز بکشید به طوریکه شانه های شما روی زمین باشد.
2- پاهای خود را از ناحیه زانو خم کرده و تا جای ممکن به سمت لگن نزدیک کنید.
3- پشت خود را به سمت بالا حرکت داده تا لگن شما از زمین جدا گردد. برای 20 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید.تمرین ورزشی برای افزایش قد

تمرین ورزشی ششم برای افزایش قد:
1- بر روی زمین دراز بکشید. به گونه ای که صورت شما رو به طرف زمین باشد.
2- سر خود را به سمت بالا هدایت کنید، به گونه ای که بتوانید به روبرو نگاه کنید.
3- دستها را از ناحیه آرنج خم کنید و به سمت عقب ببرید.
4- سر و شانه خود را به عقب و بالا بکشید، به گونه ای که بدن شما به سمت عقب کشیده شود.
5- آرنج خود را صاف کنید، به گونه ای که کف دست عمود بر زمین قرار گیرد و شانه ها را به سمت بالا بکشید.
6- به موقعیت 4 و سپس به موقعیت 1 برگردید.
7- این تمرین را 5 بار به مدت 30 ثانیه انجام دهید.
8- این تمرین را 3 نوبت در روز و هر نوبت 5 بار به مدت 30 تا 45 ثانیه انجام دهید.

تمرین ورزشی برای افزایش قد

 

تمرین ورزشی هفتم برای افزایش قد:
1- روی زمین به گونه ای بنشینید که پاهای شما به سمت جلو باشد.
2- دستهای خود را به سمت بالا بکشید. دستها و کمر باید کاملاً صاف باشد.
3- نوک انگشت دستهای خود را به نوک انگشت پاها برسانید به گونه ای که زانو خم نگردد و همچنین دستها کماکان درحات کشش باقی بماند.
4- 30 ثانیه درحالت کشش باقی بمانید.
5- این تمرین را 5 بار در روز و هر نوبت 10 بار انجام بدهید.

تمرین ورزشی برای افزایش قد

تمرین ورزشی هشتم برای افزایش قد:
1- بر روی زمین دراز بکشید. به گونه ای که صورت شما رو به طرف زمین و دستها در امتداد بدن کشیده شده باشد.
2- زانوی خود را خم کرده و با با دست خود، مچ پاها را بگیرید تا ران و قفسه سینه شما از زمین جدا گردد.
3- حالت کشش را افزایش داده تا قفسه سینه و رانها کاملاً از زمین جدا گردد.
4- به مدت 30 ثانیه در همان حال بمانید.
5- این تمرین را 3 بار در روز انجام بدید.

تمرین ورزشی برای افزایش قد

منبع:

http://growingtallerguide.com/index.php/240/ways-to-increase-height-naturally-via-stretching-exercises/

http://growingtallernowtips.blogspot.fr/2011/10/3-effective-stretching-exercises-to.html[/vip-members]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ / اشتراک‌گذاری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ / اشتراک‌گذاری

نظر دهید

ایمیل شما نشر نخواهد شد
خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>